tiistai 1. lokakuuta 2013

Joyeux anniversaire!

Anteeksi tää postaustauko, oon vaan ollu niin kamalan väsynyt ja aika vaan katoaa johonkin. Yli kuukausi täällä on jo oltu. Kaikkea on taas tullu tehtyä ja unohdan varmaan kertoa kaikesta mistä olis tarkoitus. Ja niitä kuviakaan ei oo vieläkäkään, koska jotkut ei suostunut lähettämään sitä johtoa... Mutta tarkotus olis täs joku päivä käydä ostamassa uus. :D

Viime keskiviikkona oli mun 18-vuotis syntymäpäivä eli nyt mä oon täysi-ikäinen! Juhlittiin mun synttäreitä pienimuotoisesti perheen ja isovanhempien kesken. Tottakai syötiin hyvin, kakkua, suklaamoussea, mirabellepiirakkaa... tervetuloa vaihtarikilot! :) Ja sain lahjaksi tosi hyvää suklaata niin sitäkin tietysti tuli syötyä. Vanhemmat on kukkakauppiaita ja sainkin näiltä lahjaks 18 ruusua. Sain myös koruja ja hajuveden.

Lauantaina käytiin shoppailemassa hostsiskon ja sen kaverin kanssa Nancysissa. Illalla mentiin juhlimaan perhetutun viisikymppisiä. Ja tosiaankin illalla, lähettiin joskus puol ysin aikaan kotoa ja perillä oltiin joskus yhdeksän jälkeen. Iltaan kuulu syömistä, tanssimista ja kuvashow synttärisankarista. Kakku syötiin vasta joskus kolmen aikaan yöllä, ja musta oli todella outoa, että kaikki lapsetkin oli tohon aikaan hereillä. Kotona oltiin joskus neljän aikaan.

Maanantaina olin rotarykokouksessa, jossa oli myös rotareiden vaimot mukana. Kokuksessa tietysti syötiin. Alkuruokana oli jotain todella ranskalaista eli hanhenmaksaa. Pääruokana jotain lihaa ja jälkiruokana todella hyvää jäätelöä ja suklaamoussea. Ilta veny vähä pitkäks, kotona olin 11 jälkeen. Onneks tiistaisin koulu alkaa vasta yhdeksältä. :D

Koulussa on yhä vaikeeta, mutta oon alkanut jo ymmärtämään vähä tunneilla. Meillä on ollu jo kokeita ja niistä kaikista ei olla ees ilmotettu etukäteen. Matikan testistä sain 6/20 eli se on todella huono. :D Mut ei voi olettaa että ymmärtäisin ranskaa vielä niin hyvin, että tietäisin mitä pitäâ tehdä. Tänään oli ranskan testi, ja munki piti yrittää tehdä se. Aiheena oli joku näytelmä ja se piti kirjottajaa teksti uudeestaan niin että siinä on kaikki näytelmään kuuluvat jutut mukana. Taitaa tulla 0 siitä kokeesta; :D

Yritän päivittää tätä vähän useemmin ja jos saan ostettua sen kameran johdon niin olis kuviakin(jos jaksan ottaa kuvia...). Pitäkää hauskaa siellä Suomessa!

1 kommentti:

  1. Hei Amanda. Löysin blogisi vasta nyt kun aina unohdin etsiä sitä kun olin netissä. Täällä oli talvi, mutta nyt on melkein lumetonta vaikka vain vko jouluun. Toivotamme sinulle hyvää joulua ja onnekasta uutta vuotta. Muista päivitää jos vaan jaksat tätä usein niin saamme kuulla sinusta uutisia. T:kummitäti ja setä

    VastaaPoista